Pravidla

 

Když nebudete něčemu rozumět, klidně se (lépe v předstihu před akcí) ptejte organizátorů. Počítejte s tím, že během hry se mohou objevovat nová pravidla, dovednosti, stavby apod. Stále u sebe mějte pravidla a životopis své postavy.

Pravidlo ZERO znamená užívejte selský rozum 🙂

Bezpečnost na akci

Po celou dobu akce je povinnost každého hráče mít nasazené ochranné brýle i při spánku (pokud budete spícího zabíjet použijte pravidlo ZERO). Vyžadujeme ochranné brýle kategorie B. Dále je přísně zakázáno užívat alkoholických a jiných návykových látek (cigarety jsou povoleny, nedopalky prosím odkládat do předem připravených nádob). Kdo bude přistižen při užívání těchto látek, bude okamžitě vyloučen z akce, bez možnosti vrácení registračního poplatku.

Herní a neherní

Rozlišujte herní a neherní informace, tj. věci týkající se hráče a týkající se postavy, kterou hráč hraje. Snažte se nevědět nic, co neví vaše postava, ani zbytečně neinformovat druhé. Neprozrazujte různá pravidla, ani věci, které jste vy (hráč) zaslechli třeba u organizátorů, ale vaše postava je neví. Nesnažte se zjišťovat, jak přesně funguje hra a jaká má kdo pravidla. Nechte si to až po hře (kdy i organizátoři prozradí všechna tajemství). Svoje herní věci noste u sebe (neschovávejte je pokud zemřete, jiná osoba nemá šanci je nalézt). Věci si můžete nechávat na základně. Při nezbytných neherních činnostech (toaleta, porada s organizátorem atd.) jste mimo hru. Nezneužívat!

Mrtvý nebo nehrající hráč se  ve dne označí reflexní vestou a v noci červeně blikajícím světlem. S touto osobou se nemluví, pokud vás daná osoba sama neosloví. Je povinností každého, kdo jede na akci, mít s sebou reflexní vestu a červené světlo.

Organizátoři

Organizátoři (budou představeni na začátku hry) tvoří a hrají svět okolo vás. Slouží jako nestranní soudci a rozhodčí, řeší nestandardní situace a nezvyklé nápady. Minimálně jeden organizátor by měl být neustále k zastižení na hlavním organizačním stanovišti (Orgovně).

Pokud vám ve hře cokoliv nevyhovuje (nesedne vám role, nudíte se, někdo vás štve, myslíte si, že někdo podvádí, zdá se vám něco příliš nevyvážené, nějaké pravidlo vás hodně omezuje apod.). Nenadávejte si pro sebe, ale řekněte to organizátorům. Často s tím mohou něco udělat, jen o vašem problému zatím nevěděli.

Základna

Základna bude v rámci budovy. Vaše základna je zcela herní. Základnu nelze zcela zničit, ani přesouvat. Základna lze prozkoumat a lze z ní krást. Ale brát lze pouze herní věci.

 

Boj muže proti muži

Hraje se podle dlouhých zásahových ploch, tzv. velký neoprén. Platná zásahová plocha je trup, paže až po zápěstí, zápěstí již nikoliv. Noha až po kotníky, kotníky a níže již také ne. Dále je zakázáno útočit na hlavu, krk a rozkrok. Preference zbraní typu: hasáky, páčidla, kladiva, klíče atd. Pokud někdo donese meč zlobit se nebudeme. Pro tenhle styl boje se užívá dřevárenská zbraň s měkčením dle LARPových pravidel (pokud si nejste jistí svojí zbraní kontaktujte organizátory). Pro boj můžete užít také gumové nože. Doporučujeme užití měkčích nožů, aby jste s nimi mohli bodat.

Podřezání

Pokud přijdu nenápadně k hráči a přiložím CHLADNOU zbraň (ostrou, nikoliv kladivo) a zahrajete podřezání/bodnutí do ledvin (OPATRNĚ) je to za SMRT.

Boj na dálku

Pro boj na dálku používáme převážně airsoftových zbraní. Omezení: – Samopaly, útočné pušky: 130 m/s – Kulomet: 150 m/s – odstřelovací pušky: 180 m/s (snažte se střílet na bezpečnou vzdálenost). Měříme každou zbraň, i během akce namátkově – zbraně, které přesáhnou limit nebudou vpuštěny do hry! Zásobníky pouze tlačné! Výjimka pro kulometčíky a CP, ti točné zásobníky používat mohou. Munici si nevozte. Ve hře bude zajištěna 0,25, 0,36 gramáž. Nestandardní zbraně (brokovnice, granátomet, apod.) hlaste dostatečně dopředu organizátorům (budou s tím na akci počítat a proberou to s vámi osobně).

Noční boj

Co se týče možnosti ručních světel pokud si je herně neseženete nemáte si čím svítit (nebojte se než se setmí, dostanete spoustu možností jak je sehnat). Boj s palnou zbraní (airsoft) Pravidlo ZERO. Boj se střelnou zbraní (luky, KUŠE atd.)  tady není moc co řešit dál než 15 m nedostřelíte a munice je bezpečná Boj na blízko- pravidlo ZERO. Buďte opatrní, na herním území se vyskytuje i dost blbý teren.

Luky a kuše

Luky a kuše mohou mít maximální nátah 15 kg a měkčení šípů a šipek musí mít v průměru minimálně 5 cm. Šípy musí mít dostatečně hluboký zářez.

CQB

Pro boj v uzavřených prostorech je limit zbraně 130 m/s. Hráči se silnější zbraní musí použít v uzavřeném prostoru sekundární zbraň (pistoli).

Průběh boje muže proti muži

Při souboji silou úměrnou svému protivníkovi, neradi bychom se během akce zmrzačili. Každý zásah zasažený hlásí, pravidlo ZERO zasažený přiznává ať nedochází k situacím typu, „On nepřiznává!“ atd. Zranění hrajete podle zásahu, když vás někdo sekne do hrudi nebo zad padáte k zemi s řevem (je možnost se ještě bránit, ale buďte prosím realističtí), popřípadě že jste přímo v místě kde se bojuje tak se odeberete kousek dál, aby jste nezavazeli bojujícím a nedošlo ke zranění.

Noční boje

*WORK IN PROGRESS*

Pyrotechnika

Veškerá pyrotechnika bude zajištěna organizátory, ale pokud si dovezete svou pyrotechniku, musí projít schválením a musíte si ji zajistit i herně.

Výzbroj a výstroj

Pokládáte si jistě otázku v jaké oblečení máte dorazit? To záleží na vaší před-koaliční frakci kterou si zvolíte. Nebojte se s kostýmem i vyhrát, můžete si kostýmů přivést i více, mohou se vám hodit. Pokud si nejsi jistý neboj se nám poslat fotku svého kostýmu na zhodnocení. Pokud máte nějakou výstroj (helmy, zbroje) musíte si je také získat herně (glejty).

Okrádání

Obrat můžete mrtvolu, zajatce či omráčenou postavu, nebo někoho kdo s tím souhlasí (má nůž na krku) nebo pomocí skillu. Okradený vám musí vydat pouze herní itemy, ne osobní věci. Věci by měl mít každý rozumě uspořádané na sobě. Neschovávejte tedy nic do ponožek, podprsenek atd.

Zajatci

Zajatci musíte do rukou vložit provaz který symbolizuje svázání. Záleží na vězniteli jakým způsobem a jak daleko od sebe vám do rukou provaz vloží. Vězeň nesmí měnit polohu rukou na provazu. Samozřejmě lze spoutání upřesnit („máš svázané i nohy“, „máš roubík“, „přivazuji tě k tomuto stromu“ apod.) Pouta lze přetnou pěti řezy ostřím zbraně (ne reálně, využijte měkčených zbraní). Takto se může osvobodit i sám zajatec o zapomenutou zbraň. Můžete také použít policejní pouta (nebuď Alan neztrať klíče). Ke svázání potřebujete herní předmět provaz. Je přísný zákaz používat eska pasky, rychlo pouta, policejní pásky.

Radiační bouře

Vždy 2 minut před příchodem bouře ji bude detekovat světelným signálem meteostanice nacházející se na herní ploše. 

 

Jak se bránit? 

Je několik způsobů:

  • Postavíte si bunkr a přečkáte bouři.Jednoduché že ano.  Bunkr má omezenou kapacitu (1 metr čtvereční na člověka), dále musí mít funkční přetlakovou komoru a větrací systém. 
  • Pokud chcete být venku mimo bunkr a přežít bouři musíte mít masku, buď plynovou a nebo vaší vyrobenou, ale musí vypadat jako plynová maska. Dále protichemický oblek. Pokud budete mít tuhle ochranu i nadále budete dostávat určitou dávku radiace, která se projeví asi po 5 minutách ( nevolnost, zvracení, mdloby zharajte si) po 10 minutách po ozáření se dostáváte do kritického stavu a do 15 minut po ozáření umíráte ve strašných bolestech ( pěkně si to zahrajte).
  • Tomu všemu se dá předejít protiradiačními léky ty vám dávají 100% ochrany na 15 minut a nebo láhev „alkoholu“ (láhev od alkoholu a obsahem vody či šťávy,) ta vám dává ochranu 1 láhev 5 minut 100% ochrany (po jedné láhvi už jste dosti opilí zahrajte si), ale v obou případech musíte splňovat podmínky masky a obleku (jak si ale dát něco do pusy když na ní musíte mít masku, to už je na vás).

Pohyb v bouři 

nesmí se běhat (max. rychlý krok), pouze některé bytosti v ni můžou běhat. Abychom umožnili nosit v bouři klasické vojenské masky zavedli jsme zákaz palby z palných zbraní tzv. pokud jí vytáhnete bude okamžitě zničena bez možnosti opravy. Zbraň smíte mít schovanou ve vaku. Pokud nesplňujete žádné z ochranných prvků okamžitě se dostáváte do silných křečí a do minuty umíráte na silnou dávku radiace (hezky si zahrajte).

Radiační zóny

WORK IN PROGRESS!!!

Radiace na dotek

Radiace na dotek funguje tak že určité předměty budou označeny jako radioaktivní (nabarveny zelenou barvou). Pokud se dotkneš ozářeného předmětu nebo radioaktivní bytosti dostáváš četnou dávku radiace a musí ti být do 5 minut podány protiradiační léky jinak radiaci podlehneš a umíráš v křečích (pěkně si zahrajte).

 

Smrt

Pokud zemřu padám k zemi a ležím. Pokud se nikdo v mé blízkosti nehodlá ujmout mých předmětů, ponechám na místě své smrt eurofolii se svými herními itemy založenou tak aby neuletěla (můžete si postavit improvizovaný hrobeček). Itemy opět nikde neschovávám (do rohu za krabici atd. prostě kde zdechnu tam nechám). Přes den má mrtvola na sobě reflexní vestu. V noci červeně blikající světlo. Mrtvola s ostatními hráči nemluví, neprozrazuje pozice nepřítele ani skryté herní překážky. Po smrti  jdete na mrtvoliště kde strávíte 2 hodiny od své smrti (doporučujeme mít u sbe hodinky), nebo budete 1 hodinu poctivě hrát mutanta. Poté začnete hrát novou postavu. Vyberete si dovednosti (mohou být stejné i zcela jiné), obdržíte něco málo věcí do začátku a pokračujete ve hře.

 

Životy a kritický stav

Používá se bez životový systém tzv. kam dostanete zásah, takové zranění hrajete. Pořádně hrajte zranění a neprocházejte se s úsměvem když máte průstřel hrudi. Zranění se samo neléčí. Osoba se skillem CLS vám prodlouží „životnost“. Doktor vás za dobu záležící na zranění dle doktorova úsudku vyléčí úplně. Pokud uběhne 5 minut od zásahu a vám nebylo pomoženo umíráte. Zanecháte všechny herní věci na místě smrti, a označeni vestou či světlem odcházíte do Orgovny se svým životopisem, který dostanete na začátku hry. Pokud vás někdo ve zranění dorazí umíráte okamžitě a poté si dojdete pro novou postavu. Jako mrtvola, neovlivňujete okolí (nemluvíte nehýbete se). Sedněte si nebo lehněte, případně se kus posuňte, abyste nepřekáželi v boji. Zranění a smrt lze pečlivě zahrát!

Zásah do zbraně

Pokud vás soupeř zasáhne do střelné nebo palné zbraně a to jak chladnou či palnou zbraní. Zahlásíte „zbraň!“. Tímto jste nebyli zraněni ale vaše zbraň je požkozena a potřebuje opravit (vyhledejte puškaře). Zásah do střelné zbraně zbraň zničí a musíte si vyrobit novou. Pokud se vám jakýmsi zázrakem zadaří vykrýt výstřel zbraní chladnou opět hlásíte „zbraň!“ avšak bez poškození.

Smrt významné osoby

Hned pro ujasnění, kdo je významná osoba. Může to být vůdce frakce, příběhově důležitá postava atd. Pokud zemře příběhově důležitá postava a má nějaké informace, tak si je vezme sebou do hrobu a už nebude žádná možnost jak informaci získat (proto doporučujeme vyhýbat se střelbě na potkání, můžete zkomplikovat hru nejen sobě, ale i ostatním).

Ohranné pomůcky

Ochranné pomůcky jako balistické vesty, helmy apod. vám zajistí dostatečnou ochranu tzv. pokud do ní dostanete zásah nepočítáte si ho, zahlásíte „vesta apod.“ Poté je daná pomůcka poškozena (zajdi za zbrojířem ten ti věc opraví). Pozor! Tyto věci si budete muset herně získat, takže když s tím přijedete neznamená že to budete mít i herně.

Herní předměty

Ve hře koluje celá řada herních předmětů (suroviny, zbraně, předměty, dokumenty apod.). Ve hře můžete narazit na různé tzv. glejty, který vás opravňuje užívat znázorněný předmět. Osobní majetek hráče (kostým, zbraně a případné doplňky) se nesmí krást ani používat bez souhlasu majitele! Když někomu „ukradnete“ zbraň. Ukradnete mu glejt (herní předmět). On svoji odloží a vy začnete používat svoji zbraň, kterou jste doposud „neměli“ (neměli jste na ni glejt).

Fyzické předměty budou BUDOU LEPÍTKA?! označeny lepítkem se symbolem akce, aby nám nedocházelo k situacím, že někde najdete něco o čem si budete myslet, že je to herní předmět a on ve skutečnosti není.

Tedy jednoduše co si nenajdeš, nekoupíš, nevyrobíš či neukradneš nemáš .

Obchodování

Funguje tzv. Barter (směnný obchod). Cena věcí se u každého obchodníka může lišit, ale obecně velmi cenné jsou cigarety, alkohol, léky, munice a jiné herní předměty.

Nosnost

Každý předmět něco váží (bude napsáno na glejtu předmětu). A každý fyzický předmět váží 1 jednotku váhy CO TOHLE?!. Každý dokáže unést 40 jednotek váhy, bez batohu či skillu. Pokud pokud naleznete nějaký předmět, který už neunesete, můžete si pozvat kolegu který vám pomůže tzv. ponesete předmět spolu a vaše nosnost se sečte. (CO SKILL SKILÁK?)

Obchodníci

Ve hře se pohybuje několik obchodníků každý má jinou nabídku zboží, každý může přijímat různé typy plateb, může být buď mobilní nebo statický. Pokud obchodníka zabijete a okradete. Ve hře se už neobjeví tzv. nikdo ani vy ani nikdo jiný nemůže už nakupovat daný sortiment. Nezapomeňte na to mohlo by vás to stát cenné suroviny. Nemluvě o tom že vás dožene karma.

*WORK IN PROGRESS*

*WORK IN PROGRESS*

Postavy

Každý z hráčů hraje předem zvoleného „hrdinu“. Kromě vašich reálných schopností (dobře šermuji, rychle běhám, nebojím se, …) má každý hráč do začátku 10 herních bodů k rozdělení do 4 základních skupin. Celý strom dovedností je ve zvláštním dokumentu, který bude ZDE. Bez zvláštních schopností můžete bojovat jen s tesákem (do 60 cm) . Aby jste si nemuseli pamatovat všechny věci o vaší postavě, tak při registraci vyplníte tzv. Životopis postavy, který vám my posléze na akci předáme vytištěný. Tento životopis není herní, tudíž se nedá ukrást, nepíšte do něj herní informace a nikdo z něj ani herní informace získat nemůže (Nepíšu je základna těch a těch. Někdo mi herně nezjistí mé osobní cíle… jednoduše role-play).

Cizí postavy

Ve hře můžete kromě ostatních hráčů potkat i různé postavy. S některými můžete vyjednávat a něco u nich získat, mohou vám zadat úkol, lze u nich něco koupit apod. Ale také vás mohou podvést, okrást či napadnout. Občas není jednoduché poznat, kdo je hodný a kdo zlý, svět přeci jen není černobílý. Můžete se k ostatním chovat jak chcete, ale počítejte s tím, že vaše chování může mít následky. Pokud například obchodníka zabijete a oloupíte, tak se sice napakujete, ale ztrácíte možnost nákupu a prodeje a také na vás může být vypsána odměna, či vás budou chtít zabít obchodníkovi přátelé.

Mutanti

Zvláštní pozornost budeme věnovat mutantům. Tito tvorové jsou z drtivé většiny velice agresivní tzv. Budou na vás nabíhat, a snažit se vás zabít a sníst (zběsile bodat noži). Ale nebojte se CP budou velice důkladně proškoleny, aby nedošlo ke zranění. Pokud se vám bude zdát že jsou až moc agresivní tzv. moc se vžívají do role řekněte jim to a oni poleví, pokud ne detjete vědět organizátorům a ti to my to vyřeší.

 

Dovednosti:

Každá postava může neomezeně navštěvovat lokace a číst si veřejný popis. Avšak k využití věcí jako jsou palné, střelné a chladné zbraně musíte mít danou dovednost. Určité dovednosti vám mohou dovolit dozvědět se o dané lokaci něco navíc, nebo tam provést nějakou specifickou činnost. Jedeme podle bezživotového systému. To znamená, kam to dostanu tam hraju zásah (na úvodním brífinku bude názorně předvedeno, jak by to mělo vypadat). Každá postava má 10 bodů dovedností které si může rozdělit mezi všechny 4 kategorie. Každý bod vám přidá 1 level v dané kategorii. Každý druhý level si odemikáte nový skill (někdy máte na výběr ze 2 můžete si však vybrat jen 1). Bběhem hry bude možnost získat další levely nebo i skilly samotné, někdy i atypické).

Seznam dovedností: Dovednosti-LD.

Každá postava bude mít na začátku uričté dovednosti viz. Dovednosti.